VOEDING EN SCHOOL

LICHAMELIJKE ONTWIKKELING

School staat voor mij altijd voorop en geeft aan waar en hoeveel tijd er overblijft voor sport en sociale activiteiten .

Dan komt er bij dat een kind in lichamelijke ontwikkeling is waarbij sport geen rem mag zijn, zo zal hij tot aan zijn 18e verjaardag slim en met geduld zijn sport gaan beoefenen en leren hoe dit in te plannen in zijn persoonlijke trainingschema, als het aan mij licht. De energie voorraden die een persoon heeft zijn:

1. Koolhydraten
2. Vetten
3. Eiwitten
4. Vitaminen en mineralen

Koolhydraten zijn snelle energie en grootschalig aanwezig of snel aan te vullen. Dit zijn voor mij dan ook de veilige energie voorraden die we gaan gebruiken bij Sten tot dat hij 17 jaar is. De andere energie voorraden hebben een veel langzamere afgifte maar zijn ook weer moeilijker aan te vullen. Hier gaan we dan ook zuinig mee om, en zullen door trainingen weinig aangesproken gaan worden.

Sten gaat aan de hand van mijn standaard schema, zijn dagelijkse tijd en wedstrijd plannen wekelijks zijn schema eerst zelf invullen. Natuurlijk met zijn vader als hulp en stuurt deze naar mij op.

Ik kijk deze na en geef hem een Go or no Go en kan hij voor die week aan de slag. Na een week van trainingen geeft hij aan wat er is gedaan en hoe dit is verlopen met zijn eigen opmerkingen en stuurt deze weer op ter controle of overleg. Dan kan hij deze archiveren om er in terug te zien. !!!

Ik ben blij een enthousiaste jonge renner te mogen helpen bij zijn ontwikkeling als wielrenner waarbij het uiteindelijke haalbare nog een mistig veld is, echter als het aan Sten licht gaan we er volledig voor.

Sten,

Heel veel plezier met je plannen om te werken aan je toekomst via een plan op papier.

Ik wens je daarom heel veel sterkte en geluk.

Peter Gieskens

forza76621016

VOLG MIJ

facebook

© STEN VERZIJL 2017